Hva er Lama loggen?

Lama loggen er fagbloggen utenom det ekstreme. Visste du at ordet "lama" faktisk betyr "lærer"? Denne bloggen unner deg å lese utenomjordiske innlegg om faglige ting i Media og Kommunikasjons veien. Kan forekomme andre spesielle innlegg o.o Enkelt og greit, kort og godt fortalt.
Då lesast me!
Lamaspytt Solfrid!

søndag 7. august 2011

Dom som et brød?

Way Ho!

Norsk? Ah, kreft i hendene!
akkurat som Helge Ombo skulle sagt det selv. Lama loggen er og blir en norsk blogg.
En verdi Lama loggen står for er spontanitet. Vær spontan! Noe jeg pusler med...

Det bar ut i den vide verden. Lama loggens administrator ville mate fuglene. Der fomlet hun seg frem til vannkanten og begynte å ta bilder av et brød. Jærbaksten hadde kostet 5 kr på Spar og administratoren var i det gode laget.  


Og JA, hun fikk blikk der hun satt på huk med et Kneip-brød i den ene hånden og et rosa kamera i den andre. Elsker å skrive om meg selv i tredjeperson (a)

Bak meg satt det en utstøtt fra samfunnet, hvis du skjønner hva jeg mener. Men vet du hva? o.O Han satt der og fulgte med, smilte bredt og hadde det morosamt med underholdningen jeg tydeligvis gav ham. Spontan og uredd som jeg er tok jeg inginativ...
Etter hvert som samtalen gikk fant jeg ut at bakgrunnen hans ikke var noe å skryte av, heller ikke miljøet han gikk i. MEN så kom det frem hva han virkelig hadde lyst til.
- Jeg vil heller kle på jentene, enn å kle av dem.  
Det han virkelig, virkelig hadde lyst til var å sy kjoler. Han hadde utforsket dette en liten stund, men noe hindret ham. Miljøet hans og samfunnet. 
- Jeg ville fått homo kastet etter meg.

- Jeg vil heller kle på jentene, enn å kle av dem.

Jeg tok meg fatt mot og prøvde å motivere ham.  
- Våg å gå mot strømmen. Vær deg selv. Bare se på meg, jeg sitter og tar bilder av et 5 kroners brød.
Det gikk noe opp for ham, det kunne jeg se. Med blanke øyne og tårer i øyekroken sa han: "Det er ikke så lett."


Samfunnet ser ut til å motarbeide slike som ham. Stereotypifisere som bare hekkan! I stedet heller; motivere, støtte og hjelpe.

Vend ansiktet mot solen, så ser du ikke skyggene!


Lamaspytt Solfrid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar