Hva er Lama loggen?

Lama loggen er fagbloggen utenom det ekstreme. Visste du at ordet "lama" faktisk betyr "lærer"? Denne bloggen unner deg å lese utenomjordiske innlegg om faglige ting i Media og Kommunikasjons veien. Kan forekomme andre spesielle innlegg o.o Enkelt og greit, kort og godt fortalt.
Då lesast me!
Lamaspytt Solfrid!

tirsdag 5. oktober 2010

Banner eventyret!

Bună dimineaţa! :D
Femte innlegget i Lama loggen klekkes ut i dette øyeblikk. 
*hakke, pipe og klekke lyd i et innleggsegg*
Innlegget er ute av egget, sekken ute av katta og vi er i gang. 


Lama loggens banner er nemlig laget av meg, og jeg vil nå dele dens utvikling fra ett utrolig proffesjonelt lama foto tatt av meg, med ett rosa, kompakt Olympus kamera i dyreparken til den toppkarakteristiske banner den er i dag. 


ISO 160, Lukkertid 1/160 sec, Blenderåpning 3,3





<--- Fotgrafiet jeg tok i det rette øyeblikk.















Her har jeg begynt med at jeg limte inn fotografiet i en Photoshop fil som hadde høyde 189 pixels, vidde 850 pixels og resolution 300 pixels/inch.











Videre her har jeg satt inn ett til av det samme fotoet og rotert og plassert det slik at det så ut som banneren hadde 1 lama på hver sin side.










Skrift er lagt til videre (navnet på bloggen). Fant en passende skrifttype, endret litt på størrelsen og la på en farge som matchet lamapelsen. Jeg har også limt inn enda en vakker lama. Hvilket jeg gjorde ved å åpne startbilde og bruke seleksjonsverktøyet (lasso) og copy, paste inn på baneren.






Senere fant jeg ut at skriften jeg hadde lagt til ikke var så synlig som jeg hadde håpet på, så det jeg gjorde var å åpne banneren i Illustrator og ramme inn både versalen, minusklene og utropstegnet med sort farge. Mye bedre! Til slutt lagre det som et jpg bilde i Photoshop.





Den ferdige banneren i bruk! :D


Lama banner ftw! ;) Innlegget er herved utklekt og verdensrommetkjent. Det var alt for i går.
Då lesast me! ;)
Lamaspytt Solfrid!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar